მასწავლებლის თვითშეფასება
კრიტერიუმები:
|
შეფასება:
|
1.მივაღწიე თუ არა
მიზანს.
|
|
2.რა ფაქტორებმა შემიწყო და შემიშალა ხელი მიზნის მიღწევაში
|
|
3.რას გავითვალისწინებდი შემდეგი
გაკვეთილის დაგეგმვისთვის
|
მოსწავლეების წახალოსებისა და მრავალფეროვნებისთვის ვაჯილდოვებთ მოსწავლეებს სიგელებით პრეზენტაციაში,მოსმენის დავალებებში და სხვადასხვა კუთხით,სიგელებს ვაკრავთ ინგლისური ენის კაბინეტის კედელზე.
პრეზენტაციის შფასების
სქემა
კრიტერიუმები
|
ქულა
|
1.მომზადებულია, საუბრობს თავდაჯერებულად,
ფლობს აუდიტორიას(მიმიკა,ჟესტიკულაცია,თვალით კონტაქტი)
|
0–1–2
|
2.შესავალი წარმოადგენს განსახილველ
თემას,პასუხობს თემას.
|
0–1–2
|
3.თანმიმდევრულად,მკაფოიოდ გამოხატავს,აყალიბებს
აზრებს,მოოჰყავს ფაქტები და მაგალითები.
|
0–1–2
|
4.გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას კონკრეტული
საკითხისადმი,გამოაქვს დასკვნები.
|
0–1–2
|
5.იყენებს ვიზუალურ მასალას(ფოტო,დიაგრამა,სხვა)
|
1
|
6.იცავს დროსი ლიმიტს
|
1
|
მოსმენა (ვიდეო/აუდიო ჩანაწერები)
1.იგებს
იგებს მასწავლებლის მითითებებსა და სავაჯიშოს ინსტრუქციას
|
0–1–2
|
2.ამოიცნობს ჩანაწერის ძირითად თემასა და
სიტუაციას.
|
0–1–2
|
3.ამოკრებს კონკრეტულ ინფორმაციას(ვინ,სად,როდის,რომელი,რამდენი და
სხვა)
|
0–1–2
|
4.განარჩევს ფაქტებს დამოკიდებულ;ებებისგან და შეფასებისგან
|
0–1–2
|
5.საუბრის შინაარსიდან გამომდინარე გამოაქვს კონკრეტული დასკვნები
|
0–1–2
|
ზეპირმეტყველება
(დიალოგური/მონოლოგური მეტყველება)
კრიტერიუმები
|
ქულები
|
1.პირობასთან შესაბამისობა_იცავს
პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნას;მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრებს; ნათლად გადმოსცემს წაკითხული
ტექსტის შინაარს; ინტერაქციის წარმართვისას სათანადოდ შეარჩევს სასაუბრო თემასთან
შესაბამის ენობრივ კონსტრუქციებსა და ფორმულებს.
|
0–1–2
|
2.საკომინიკაციო უნარ–ჩვევები_ახერხებს ინფორმაციის გაცვლას ნაცნობ თემატიკაზე;მომზადების გარეშე გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებასა და პოზიციას და განმარტავს
მას.ახერხებს თანამოსაუბრეთა რეპლიკებზე
რეაგირებას,აზუსტებს და აჯამებს ინფორმაციას.
|
0–1–2
|
3.ლექსიკური ერთეულების გამოყენება_იყენებს სასაუბრო თემის შესაბამის ნასწავლ ლექსიკას,პიროვნების,საგნის,მოვლენების
დახასიათებისას ირჩევს და იყენებს შესაფერის ენობრივ საშუალებებს;იყენებს ენობრივ სტრუქტურებს ლოგიკური კავშირების გამოსახატავად.
|
0–1–2
|
4.გრამატიკული ერთეულების
გამოყენება_იყენებს ნასწავლი დროების გამომომხატველ გრამატიკულ კონსტრუქციებსა და ენობრივ ფორმებს;ამბის
გამოთქმისას მართებულად იყენებს სტრუქტურებს მოქმედებათა
თანადროულობისა და თანამიმდევრობის
გამოსახატავად.
|
0–1–2
|
5.გამოთქმა,მახვილი,ინტონაცია_
სუბრისას იყენებს კონკრეტული მოდალობისათვის დამახასიათებელ ინტონაციადს,ბგერა და მახვილი
სწორი და შესამბამისია.
|
0–1–2
|
დისკუსიის შეფასების
სქემა
კრიტერიუმები
|
ქულა
|
1.მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს,არ სცდება თემას.
|
0–1–2
|
2.მსჯელობს არგუმენტირებულად
|
0–1–2
|
3.აკეთებს დასკვნებსა და შეფასებებს
|
0–1–2
|
4.კორექტულია ოპონენტის მიმართ,ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ
შეკითხვას/აზრს.
|
0–1–2
|
5.იყენებს არავერბალური კომუნიკაციისფორმებს(თვალი,ჯესტიკულაცია,მიმიკა,ხმა)
|
1
|
6.საუბრისას იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
წერა–თემის შეფასების
სქემა
დავალების მოთხოვნასთან შესაბამისობა; აზრის ლოგიკური თანმიმდევრობა
|
ლექსიკური მარაგი
და გრამატიკული სიზუსტე
|
5ქ. ნაწერი
ძალიან კარგია,დავალების მოთხოვნას პასუხობს სრულიად,აზრი ლოგიკურად და თანმიმდევრულადაა
გადმოცემული.
|
ლექსიკა მდიდარი და მრავალფეროვანია,
პასუხობს მოთხოვნებს.გამოყენებულია რთული და
მრავალფეროვანი გრამატიკული სტრუქტურები,შეცდომების რაოდენობა არ აღემატება ........
|
4ქ. ნაწერი კარგია,პასუხობს დავალების მოთხოვნას,თუმცა ზოგ
შემთხვევაში ინფორმაცია არასრული ან შეუსაბამოა.არგუმენტი
მკაფიოა,თუმცა არ არის ამომწურავი.ზოგ შემთხვევაში არ არის დაცული ლოგიკური თანამიმდევრობა.
|
ლექსიკა კარგია ,პასუხობს მოთხოვნებს.
თუმცა არის სიტყვების არაადეკვატურად გამოყენების რამდენიმე შემთხვევა.ასევე გამოყენებულია
საშუალო სირთულის გრამატიკული სტრუქტურები,ეს
არ უშლის ხელს აზრის გაგებას.შეცდომების რაოდენობა არ აღემატება........
|
3ქ.
ნაწერი საშუალო დონისაა.დავალების მოთხოვნას
პასუხობს ნაწილობრივ, მოცემული არგუმენტები ბუნდოვანი და არასრულია ძირითადად,წინადადებები
ლოგიკურად ცუდად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
ლექსიკა ერთფეროვანი და ძირითადად მარტივია,ხშირია სიტყვების არაადეკვატურად
გამოყენება,ასევე დაშვებულია გრამატიკული შეცდომები,რაც ძოგ შემთხვევა ში აზრის გაგებას
უშლის ხელს,შეცდომების რაოდენობა არ სღემატება.....
|
2–1ქ. ნაწერი
სუსტია,ინფორმაცია ზოგადი და მწირია,აზრის გაგება უმეტეს
შემთხვევაში შეუძლებელია.არგუმენტები
არ არის მოცემული ან გაუგებარია. აზრი არ არის ლოგიკურად და სტრუქტურულად თანმიმდევრული.
|
გამოყენებულია უაღრესად მარტივი ან არაადეკვათური ლექსიკა;გამოყენებულია უმარტივესი გრამატიკული სტრუქტურა.გრამატიკული შეცდომები ხშირია,რაც ხელს
უშლის აზრის გაგებას.დაშვებულია 10–ზე მეტი
შეცდომა.
|
0–ქ. ნაწერი
დავალებას არ პასუხობს. დაწერილია ერთი ორი
წინადადება.ნაწერი არ არის ლოგიკური ან მეტისმეტად მარტივია.
|
წარმოდგენილია მხოლოდ ერთმანეთთან
შუსაბამო სიტყვები,გრამატიკული შეცდომები
დაშვებულია თითქმის ყველა წინადადებაში.
|
უცხო ტექსტზე მუშაობის
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
ქულა
|
1.იყენებს გაცნობითი კითხვის ხერხებს,აკვირდება სათაურს,აბზაცებს,ილუსტრაციებს,გამოყოფილ
სიტყვებს,არ ჩერდება უცხო სიტყვებზე.
|
0–1–2
|
2.იყენებს ძიებითი კითხვის
ხერხებს,სწრაფად გადაიკითხავს
ტექსტს,ეძებს საყრდენებსმსაკვანძო სიტყვებს,განმარტებებს,სქემებს,რუბრიკებს და სხვა.
|
0–1–2
|
3.ახარისხებს ინფორმაციას,ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს,დიაგრამებს,აზრობრივ რუკებს.
|
0–1–2
|
4.იყენებს შესწავლილი კითხვის
ხერხებს.ამოიწერს სიტყვებს,გახაზავს,მოინიშნავს,ეკითხება მასწავლებელს,ეძებს
ლექსიკონში
|
0–1–2
|
5.აღწერს რა გზით მოახერხა
მოცემული ამოცანის გადაჭრა
|
1
|
6.ადარებს სხვების მიერ
შერჩეულ კითხვის ხერხებს,მსჯელობს
და აკეთებს დასკვნებს.
|
1
|
კითხვა
2
ქულა
|
1 ქულა
|
0 ქულა
|
1.ხმამაღლა,გარკვევითა და გამართულად კითხულობს ტექსტს,შინაარსის შესაბამისად ცვლის
ტემმპს,ხმის ტემბრსა და სიმალეს,ინტონაციით
გამოხატავს ტექსტში ასახულ ემოციას.
|
||
2.ამოიცნობს ტექსტის მთავარ
თემასა და ზოგად შინაარსს;სმოიცნობს მოვლენათა
თანამიმდევრობას და კონკრეტულ/ფაქტობრივ
ინფორმაციას(ვინს,სად,როსი,რატომ,რა მიზნით და სხვა)
|
||
3.ამოიცნობს საკომუნიკაციო სიტუაციის შესაბამის გამოთქმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს,ამოიცნობს სხვადასხვა დროის გამომხატველ ზმნის ფორმებს.
|
||
4.ტექსტს ყოფს შინაარსობრივ ნაწილებად;ამოკრებს ინფორმაციას და აჯგუფებს
სხვადასხვა ნიშნით.მიჯნავს ფაქტს ვარაუდისაგან,შეფასებისაგან.
|
||
5.ახასიათებს პერსონაჟებს მოცემულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით და აფასებს მათ საქციელს;აკავშირებს ერთმანეთთან სხვადასხვა სახის ინფორმაციას და გამოაქვს დასკვნები
|
No comments:
Post a Comment