შეფასების ფორმები


                                                       მასწავლებლის    თვითშეფასება


               კრიტერიუმები:



                               
                       შეფასება:

1.მივაღწიე    თუ   არა    მიზანს.




2.რა ფაქტორებმა  შემიწყო  და  შემიშალა  ხელი მიზნის   მიღწევაში





3.რას  გავითვალისწინებდი  შემდეგი  გაკვეთილის  დაგეგმვისთვის









მოსწავლეების წახალოსებისა და მრავალფეროვნებისთვის ვაჯილდოვებთ მოსწავლეებს სიგელებით პრეზენტაციაში,მოსმენის დავალებებში და სხვადასხვა კუთხით,სიგელებს ვაკრავთ ინგლისური ენის კაბინეტის კედელზე.





პრეზენტაციის   შფასების   სქემა
კრიტერიუმები

ქულა
1.მომზადებულია, საუბრობს  თავდაჯერებულად, ფლობს  აუდიტორიას(მიმიკა,ჟესტიკულაცია,თვალით  კონტაქტი)

0–1–2
2.შესავალი  წარმოადგენს  განსახილველ  თემას,პასუხობს  თემას.

0–1–2
3.თანმიმდევრულად,მკაფოიოდ  გამოხატავს,აყალიბებს აზრებს,მოოჰყავს  ფაქტები და  მაგალითები.

0–1–2
4.გამოხატავს  თავის დამოკიდებულებას  კონკრეტული  საკითხისადმი,გამოაქვს დასკვნები.

0–1–2
5.იყენებს  ვიზუალურ მასალას(ფოტო,დიაგრამა,სხვა)

1
6.იცავს დროსი ლიმიტს

1
 
მოსმენა (ვიდეო/აუდიო  ჩანაწერები)
1.იგებს  იგებს  მასწავლებლის  მითითებებსა და სავაჯიშოს  ინსტრუქციას

0–1–2
2.ამოიცნობს  ჩანაწერის ძირითად  თემასა და  სიტუაციას.

0–1–2
3.ამოკრებს  კონკრეტულ  ინფორმაციას(ვინ,სად,როდის,რომელი,რამდენი და სხვა)

0–1–2
4.განარჩევს  ფაქტებს  დამოკიდებულ;ებებისგან და შეფასებისგან

0–1–2
5.საუბრის  შინაარსიდან გამომდინარე  გამოაქვს კონკრეტული დასკვნები

0–1–2



ზეპირმეტყველება (დიალოგური/მონოლოგური  მეტყველება)
კრიტერიუმები

ქულები
1.პირობასთან შესაბამისობა_იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნას;მკაფიოდ და გასაგებად  აყალიბებს აზრებს; ნათლად გადმოსცემს წაკითხული ტექსტის  შინაარს; ინტერაქციის  წარმართვისას სათანადოდ შეარჩევს სასაუბრო თემასთან შესაბამის ენობრივ კონსტრუქციებსა და ფორმულებს.
0–1–2
2.საკომინიკაციო უნარ–ჩვევები_ახერხებს  ინფორმაციის გაცვლას ნაცნობ  თემატიკაზე;მომზადების გარეშე გამოხატავს  საკუთარ დამოკიდებულებასა და პოზიციას და განმარტავს მას.ახერხებს თანამოსაუბრეთა  რეპლიკებზე რეაგირებას,აზუსტებს და  აჯამებს ინფორმაციას.
0–1–2
3.ლექსიკური  ერთეულების გამოყენება_იყენებს სასაუბრო თემის  შესაბამის ნასწავლ ლექსიკას,პიროვნების,საგნის,მოვლენების დახასიათებისას ირჩევს და იყენებს შესაფერის ენობრივ საშუალებებს;იყენებს  ენობრივ სტრუქტურებს  ლოგიკური კავშირების  გამოსახატავად.
0–1–2
4.გრამატიკული  ერთეულების  გამოყენება_იყენებს ნასწავლი დროების გამომომხატველ  გრამატიკულ კონსტრუქციებსა და ენობრივ ფორმებს;ამბის გამოთქმისას მართებულად  იყენებს სტრუქტურებს  მოქმედებათა  თანადროულობისა და თანამიმდევრობის  გამოსახატავად.
0–1–2
5.გამოთქმა,მახვილი,ინტონაცია_ სუბრისას  იყენებს  კონკრეტული მოდალობისათვის  დამახასიათებელ ინტონაციადს,ბგერა და მახვილი სწორი და შესამბამისია.
0–1–2


დისკუსიის  შეფასების   სქემა
კრიტერიუმები
ქულა

1.მკაფიოდ და  გასაგებად  აყალიბებს აზრს,არ სცდება თემას.

0–1–2
2.მსჯელობს  არგუმენტირებულად

0–1–2
3.აკეთებს  დასკვნებსა  და შეფასებებს

0–1–2
4.კორექტულია  ოპონენტის  მიმართ,ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ შეკითხვას/აზრს.
0–1–2
5.იყენებს  არავერბალური  კომუნიკაციისფორმებს(თვალი,ჯესტიკულაცია,მიმიკა,ხმა)
1
6.საუბრისას იცავს  დროის  ლიმიტს

1

წერა–თემის  შეფასების  სქემა
დავალების მოთხოვნასთან  შესაბამისობა; აზრის ლოგიკური  თანმიმდევრობა
ლექსიკური  მარაგი  და  გრამატიკული სიზუსტე
5ქ. ნაწერი ძალიან კარგია,დავალების მოთხოვნას პასუხობს სრულიად,აზრი ლოგიკურად და თანმიმდევრულადაა გადმოცემული.
ლექსიკა მდიდარი  და მრავალფეროვანია, პასუხობს მოთხოვნებს.გამოყენებულია რთული და  მრავალფეროვანი გრამატიკული სტრუქტურები,შეცდომების  რაოდენობა არ აღემატება ........
4ქ. ნაწერი  კარგია,პასუხობს დავალების მოთხოვნას,თუმცა ზოგ შემთხვევაში ინფორმაცია არასრული  ან შეუსაბამოა.არგუმენტი მკაფიოა,თუმცა არ არის ამომწურავი.ზოგ შემთხვევაში არ არის დაცული ლოგიკური თანამიმდევრობა.
ლექსიკა  კარგია ,პასუხობს მოთხოვნებს. თუმცა არის სიტყვების არაადეკვატურად გამოყენების რამდენიმე შემთხვევა.ასევე გამოყენებულია საშუალო  სირთულის გრამატიკული სტრუქტურები,ეს არ უშლის ხელს აზრის გაგებას.შეცდომების რაოდენობა არ აღემატება........
3ქ. ნაწერი საშუალო დონისაა.დავალების მოთხოვნას  პასუხობს ნაწილობრივ, მოცემული არგუმენტები ბუნდოვანი და არასრულია ძირითადად,წინადადებები ლოგიკურად ცუდად უკავშირდება ერთმანეთს.
ლექსიკა ერთფეროვანი და ძირითადად მარტივია,ხშირია სიტყვების არაადეკვატურად გამოყენება,ასევე დაშვებულია გრამატიკული შეცდომები,რაც ძოგ შემთხვევა ში აზრის გაგებას უშლის ხელს,შეცდომების რაოდენობა არ სღემატება.....
2–1ქ. ნაწერი სუსტია,ინფორმაცია ზოგადი და მწირია,აზრის გაგება  უმეტეს  შემთხვევაში  შეუძლებელია.არგუმენტები არ არის მოცემული ან გაუგებარია. აზრი არ არის ლოგიკურად და  სტრუქტურულად  თანმიმდევრული.
გამოყენებულია  უაღრესად  მარტივი ან არაადეკვათური  ლექსიკა;გამოყენებულია უმარტივესი გრამატიკული  სტრუქტურა.გრამატიკული შეცდომები ხშირია,რაც ხელს უშლის აზრის  გაგებას.დაშვებულია 10–ზე მეტი შეცდომა.
0–ქ. ნაწერი დავალებას არ პასუხობს. დაწერილია ერთი ორი  წინადადება.ნაწერი არ არის ლოგიკური ან მეტისმეტად მარტივია.
წარმოდგენილია მხოლოდ ერთმანეთთან  შუსაბამო სიტყვები,გრამატიკული  შეცდომები დაშვებულია  თითქმის ყველა  წინადადებაში.
 
უცხო  ტექსტზე  მუშაობის  შეფასების   რუბრიკა
კრიტერიუმები
ქულა
1.იყენებს  გაცნობითი კითხვის ხერხებს,აკვირდება სათაურს,აბზაცებს,ილუსტრაციებს,გამოყოფილ სიტყვებს,არ ჩერდება უცხო  სიტყვებზე.
0–1–2
2.იყენებს ძიებითი  კითხვის  ხერხებს,სწრაფად  გადაიკითხავს ტექსტს,ეძებს  საყრდენებსმსაკვანძო  სიტყვებს,განმარტებებს,სქემებს,რუბრიკებს და სხვა.
0–1–2
3.ახარისხებს ინფორმაციას,ტექსტის  დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს,დიაგრამებს,აზრობრივ  რუკებს.
0–1–2
4.იყენებს შესწავლილი კითხვის ხერხებს.ამოიწერს სიტყვებს,გახაზავს,მოინიშნავს,ეკითხება მასწავლებელს,ეძებს ლექსიკონში
0–1–2
5.აღწერს რა გზით მოახერხა მოცემული ამოცანის გადაჭრა
1
6.ადარებს  სხვების მიერ  შერჩეულ კითხვის  ხერხებს,მსჯელობს და აკეთებს დასკვნებს.
1

   კითხვა
2 ქულა
1 ქულა
0 ქულა
1.ხმამაღლა,გარკვევითა და გამართულად  კითხულობს ტექსტს,შინაარსის შესაბამისად ცვლის ტემმპს,ხმის  ტემბრსა და სიმალეს,ინტონაციით გამოხატავს ტექსტში ასახულ ემოციას.


2.ამოიცნობს ტექსტის მთავარ  თემასა და ზოგად  შინაარსს;სმოიცნობს  მოვლენათა  თანამიმდევრობას და კონკრეტულ/ფაქტობრივ  ინფორმაციას(ვინს,სად,როსი,რატომ,რა მიზნით და სხვა)


3.ამოიცნობს საკომუნიკაციო სიტუაციის  შესაბამის გამოთქმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს,ამოიცნობს  სხვადასხვა დროის გამომხატველ  ზმნის ფორმებს.


4.ტექსტს ყოფს შინაარსობრივ ნაწილებად;ამოკრებს ინფორმაციას და აჯგუფებს სხვადასხვა ნიშნით.მიჯნავს ფაქტს ვარაუდისაგან,შეფასებისაგან.


5.ახასიათებს  პერსონაჟებს  მოცემულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით და აფასებს მათ  საქციელს;აკავშირებს ერთმანეთთან სხვადასხვა სახის  ინფორმაციას და გამოაქვს დასკვნები


No comments:

Post a Comment